دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 12:04
در دفاع از برنامه‌های خود؛

دنیا مالی: وظیفه وزارت ورزش ایجاد امید در جوانان است/ ورزش یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است

دنیا مالی: وظیفه وزارت ورزش ایجاد امید در جوانان است  ورزش یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد راسخ بنده است و بر این باورم که وزارت ورزش و جوانان، با عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان، مسئول ایجاد در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همان هماهنگی و ایجاد، هم‌افزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.
کد خبر : 928888

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در دفاع از برنامه‌های خود در جمع نمایندگان مجلس اظهارکرد: همکاران محترم  می‌خواستم با شما راحت‌تر صحبت کنم و از روی نوشته نخوانم ولی به  جهت محدودیت وقت و به جهت اینکه شاید بعضی از مباحث مغفول واقع بشود اجازه می‌خواهم که از روی نوشته بخوانم. از روی نوشته خواندن کار خیلی سختی است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: برنامه تدوین شده با توجه به  منویات، رهنمودها و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، سیاست و برنامه‌های ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر  پزشکیان و بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب  اسلامی، قانون برنامه هفتم پیشرفت، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات شوراهای عالی ورزش و تربیت بدنی و شورای عالی جوانان و نوجوانان و سایر قوانین مرتبط با حوزه جوانان و ورزش  تهیه شده است.

وی افزود: توفیق این انقلاب مرهون اعتماد امام راحل به جوانان بود و من معتقدم توفیق کشور در جنگ تحمیلی هم مرهون، اعتماد به نظام به فرماندهان جوان بود که با ایمان و همت مثال زدنی خودشان ناممکن ها را ممکن ساختند.

دنیامالی گفت: اعتقاد راسخ بنده است و بر این باورم که وزارت ورزش و جوانان، با عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان، مسئول ایجاد در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همان هماهنگی و ایجاد، هم‌افزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

وزیر پیشنهادی ورزش تأکید کرد: خانواده رکن اصلی جامعه و جوان ایرانی محور اصلی آن محسوب می‌شود. با توجه به تغییر نسل‌ها باید بپذیریم که نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردهای و مقصدهای جدید رسید.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی اینجانب برای مدیریت حوزه ورزش توجه به راهبرد رهبر معظم انقلاب  مبنی بر «ورزش قوی، ایران قوی» می‌باشد؛ به همین لحاظ ضمن برشمردن مسائل جوانان و ورزش کشور برای  چالش‌های ورزش، سیاست‌ها و راهبردهای مناسب ارائه خواهم کرد.

دنیامالی گفت: در ادامه با تکیه بر این فرموده رهبر معظم انقلاب در  بیانیه گام دوم که مسئله جوانان یک مسئله حقیقتاً ملی‌ است و همچنین با عنایت به تعبیر  تاریخی ایشان در خصوص جوانان که این قشر فعال و آینده‌ساز کشور را عطیه الهی برای دلسوزان نظام می‌دانند، اجازه می‌خواهم عرایض خود را با محوریت جوانان آغاز کنم.

وزیر پیشنهادی ورزش تصریح کرد: من بر این  باورم که وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همانا هماهنگ سازی و ایجاد همافزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

وی افزود: از این رو اعتقاد دارم خدمت رسانی مطلوب نوجوانان و جوانان در این دوران طلایی نباید در  راهرو شوراها و بروکراسی اداری گرفتار بماند. این امر با اراده راسخ وزارت ورزش و جوانان در پیگیری مجدانه مطالبات جوانان محقق خواهد شد.

دنیامالی با بیان اینکه بر این نکته تاکید می‌کنم که وزارت ورزش و جوانان باید فراتر از رویه‌های جاری و معمول عمل کند، اضافه کرد: اینکه تصویر کنیم با مصوبه و سند می‌توان مشکل نوجوانان و جوانان را حل کرد تصور نادرستی است؛ لذا می‌طلبد که وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق و کامل مصوبات شورای  عالی نوجوانان و جوانان ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی استانی و شهرستانی به دستگاهی پیشرو  و مسئولیت پذیر در حل مشکلات نوجوانان و جوانان تبدیل شده و ضمن تبدیل به نقطه امید آینده‌سازان  جامعه، زمینه افزایش رضایتمندی جوانان مومن و پاک ایران اسلامی را فراهم کند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: به همین منظور  برنامه‌ای منطبق بر قانون سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم پیشرفت کشور  تهیه شده است.

وی تأکید کرد: آنچنان که باید از ظرفیت ورزش در مسیر حل مشکلات کشور استفاده نشده است. بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه‌های سیاست گذاری و مدیریتی کشور مصمم به فعال سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز برای بسیاری از سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور آ شکار نشده است.

دنیامالی اظهارداشت: اهمیت این مهم زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم ورزش در جهان امروز یکی  از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم ترویج ارزش‌های مد نظر خود انتخاب کرده است، امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعاهای همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست فاصله بگیرند و  با سیاست‌ورزی‌های مغرضانه مرزبندی خود را با کشورهای غیرقونی شفاف‌تر کند.

وزیر پیشنهادی ورزش تصریح کرد: اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین ‌الملل در شرایط حساس و ویژه‌ای قرار گرفته و حرکت عزتمندانه و کنشگرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این  میدان نیازمند هوشیاری شجاعت و خودباوریست که به حمدالله این بصیرت و هوشیاری در جامعه  پر افتخار ورزشی ایران به وفور یاد می‌شود.

وی افزود: از نشانه‌های این بصیرت می‌توان به حضور دختران عزیزمان با حجاب اسلامی در میادین بزرگ ورزشی اشاره کرد که با حضور مقتدرانه و عزت آفرین خود نقشه  پلید دشمن برای عفت زدایی و ترویج ناامیدی در میان مردم را خنثی می‌کنند.

دنیامالی گفت: این همان تصویری است که مقام  معظم رهبری از آن به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان ایرانی یاد می‌کنند و معتقدند که این دست اقدامات  روحیه قوی مسلمان ایرانی را به همه جهانیان نشان می‌دهد.

وزیر پیشنهادی ورزش همچنین بیان کرد: توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی راهبرد دیگری است که به نوعی تجلی‌گر ظرفیت‌های نظام اسلامی در میادین بزرگ بین‌المللی و همچنین نمود عزت انسجام و افتخار ملی برای تمامی ایرانیان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است ظرفیت ارتقای رتبه و بهبود جایگاه کشورمان در هر دو رویداد مهم بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک وجود دارد به شرط آنکه  استعدادهای ورزشی ما در اقصی نقاط این مرز و بوم را قدر بدانیم و به این نکته مهم توجه کنیم که تمامی جوان و نوجوانان ما حتی در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق کشور هم باید فرصت ارتقای سواد حرکتی جسمانی بهره‌مندی از خدمات ورزشی با کیفیت و همچنین فرصت تبدیل استعدادشان به افتخار را داشته باشند.

دنیامالی با اشاره به برنامه‌های مدون خود برای وزارت ورزش گفت: ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای را دنبال خواهیم کرد. یک جریاناتی در ورزش حرفه‌ای هست که بحث مهم آن نبودن شفافیت است. همه تلاش خود را می‌کنم که شفافیت در بحث ورزش حرفه‌ای به رسمیت شناخته شود. آیین نامه مالی بازی جوانمردانه را که در برنامه هفتم پیشرفت تدوین شده  بود پیگیری می کنم.

وزیر پیشنهادی ورزش اظهارداشت: امروزه ما ۳۳ هزار باشگاه داریم که در سراسر کشور هستند که بخش عظیمی از مسئولیت دولت  در حوزه ورزش و تندرستی ملی را به دوش می‌کشند این باشگاه‌ها می‌توانند اشتغال آفرینی پایدار در حوزه ورزش داشته باشند. اطمینان دارم اگر مشوق‌های لازم را برای آنها ایجاد بکنیم حتماً می‌توانیم شاهد  توسعه کمی و کیفی در در بحث سهم آنها در تولید ناخالص داخلی کشور باشیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته